Szerb Antal: A pendragon legenda

Szerb Antal: A pendragon legenda
Hol hallottam róla, mi indított arra hogy elolvassam
Természetesen könyvesblogban. Csakhogy fogalmam sincsen melyikben, úgy emlékeztem hogy a könyvmolyoknál olvastam róla egy lelkesítő bejegyzést - úgy látszik nem, e keresőjük nem találja. Aztán Amadeára gyanakodtam, de nála sem találtam róla kritikát, úgyhogy dunsztom sincs. Mindenesetra valami oylasmit írt ez a rejtélyes blogger, hogy izgalmas forduatos meg olvasás közben teljesen kiművelődik az ember annyi minden van benne a történelemről és a világ egyéb dolgairól. Ezek alapján jó magasra tettem a lécet és egy Sherlock Holmes - Da Vinci kód intellektuális keverékére számítottam Ende-i bölcsességgel megtöltve. Nem nyert.
A tartalmáról / fülszöveg
Egy fiatal magyar tudós XVII. századi misztikusok után kutat a British Museum könyvtárában. Earl of Gwynedd, a Pendragon család feje meghívja várába, és Mrs. Eileen St. Claire, egy csodálatos fiatal nő, titokzatos gyűrűt küld az earlnek az ifjú tudóssal.
Így kezdődik Szerb Antal egyedülállóan izgalmas, nagyszerű szatirikus detektívregénye, amely a legendákkal teli, varázsos walesi tájra viszi el az olvasót, ahol a képzelet szülte kísértetvilág a kor valóságos kísérteteivel ütközik össze egy hatalmas örökségért folyó izgalmas hajsza keretében.
Véleményem általában az egyész könyvről
Szóval azt hittem egy jó kis titkos-nyomozgatós-angol kastélyos könyv lesz, de nem. Bár végül pont ott verte ki a biztosítékot, ahol anno a Da Vinci kód is, ahol Sophie biztosítéka is lecsapott. Miért kellezt mindig belepakolni? Ennyire izgatja a voyeruourizmus a pasikat (pasi írókat)? De amúgy kb az volt a bajom a könyvvel, mint SPG-nek is, hogy a történetnek nincs valódi megoldása, a rejtély számomra megoldtlan maradt, és ez olyan céltalanná meg értelmetlenné tette a könyvet. A főhős az elején szimpatikus volt, de aztán egyre inkább kezdett az agyamra menni, az elmélkedéseival a nőkről illetve a két női szereplőről. Hogy lehet egy pasi ilyen töketlen és nyavalygós de mégis érzéketlen?! Ok, értem hogy elvileg szatirikus a regény, de nem éreztem ki belőle az iróniát.
http://olvasonaplo.blog.hu/2007/06/26/szerb_antal_a_pendragon_legenda
Ami nagyon tetszett benne
Nagyon semmi sem tetszett benne, bár az eleje a British Museum könyvtárában játszódó jelenetekkel egyész ígéretes volt. Szeretem a szép régi olvasótermeket, ezt is olyasminak képzeltem el mint a DE főépületben, csak nagyobbnak.
Ami nagyon nem
Úgy az egész. Az említett dolgai a főszetreplőnek, de még inkább az a bizonyos kis voyuerkodós szexjelenet ott a vége felé. Nem tartom magam prűdnek, de ez valamiért nagyon taszít. De ezt még el tudtam volna nézni, ha van valami megoldása, lezárása a regénynek, de úgy éreztem, hogy ez elmaradt.
Értékelés
5/10
Könyv adatai
Szerző: Szerb Antal
Cím: Pendragon legenda
Kiadó: Magvető Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
Kiadás éve: 2005
Oldalszám: 420
Forrás: egyetemi könyvtá

Hol hallottam róla, mi indított arra hogy elolvassam
Természetesen könyvesblogban. Csakhogy fogalmam sincsen melyikben, úgy emlékeztem hogy a könyvmolyoknál olvastam róla egy lelkesítő bejegyzést - úgy látszik nem, a keresőjük nem találja. Aztán Amadeára gyanakodtam, de nála sem találtam róla kritikát, úgyhogy dunsztom sincs. Mindenesetre valami olyasmit írt ez a rejtélyes blogger, hogy ez egy izgalmas és fordulatos regény, melynek olvasása közben teljesen kiművelődik az ember annyi minden van benne a történelemről és a világ egyéb dolgairól. Ezek alapján jó magasra tettem a lécet, és amolyan egy Sherlock Holmes - Da Vinci kód intellektuális keverékére számítottam Ende-i bölcsességgel megtöltve. Nem nyert.
Aki úgy érzi, hogy fanyalgásom helyett inkább pozitív kritikát olvasna, ajánlom figyelmébe Heloise vagy Miestas egyaránt nagyszerű bejegyzését. Ez esetben véleményünk ugyan nem egyezik, viszont ők frappáns kritikákat írtak :)
A tartalmáról / fülszöveg
Egy fiatal magyar tudós XVII. századi misztikusok után kutat a British Museum könyvtárában. Earl of Gwynedd, a Pendragon család feje meghívja várába, és Mrs. Eileen St. Claire, egy csodálatos fiatal nő, titokzatos gyűrűt küld az earlnek az ifjú tudóssal. Így kezdődik Szerb Antal egyedülállóan izgalmas, nagyszerű szatirikus detektívregénye, amely a legendákkal teli, varázsos walesi tájra viszi el az olvasót, ahol a képzelet szülte kísértetvilág a kor valóságos kísérteteivel ütközik össze egy hatalmas örökségért folyó izgalmas hajsza keretében.
Véleményem általában az egyész könyvről:
Szóval azt hittem egy jó kis titkos-nyomozgatós-angol kastélyos könyv lesz, de nem. Bár annyiban bejött a számításom, hogy végül pont ott verte ki a biztosítékot, ahol anno a Da Vinci kód is, ahol Sophie biztosítéka is lecsapott. Miért kell ezt mindig belepakolni? Ennyire izgatja a voyeruourizmus a pasikat (pasi írókat)? De amúgy kb az volt a bajom a könyvvel, mint SPG-nek is, hogy a történetnek nincs valódi megoldása, a rejtély igazából megoldtlan maradt, és ez olyan céltalanná és értelmetlenné tette a könyvet. A főhős az elején még szimpatikus volt, de aztán egyre inkább kezdett az agyamra menni, az elmélkedéseival a nőkről illetve a két női szereplőről, meg a szerelemről. Hogy lehet egy pasi ilyen töketlen és nyavalygós de mégis érzéketlen?! Ok, értem hogy elvileg szatirikus a regény, de ez engem inkább idegesített. Lehet nem véletlen, hogy nem bölcsész a párom :P
Hangulata, atmoszféra: A könyv hangulatteremtésből ötös, megvolt a kaland, a titokzatosság érzése, a Pendragon kastély rejtélyes és kicsit ijesztő atmoszféréja, az angol táj napfényes zöldje, szóval ez hibátlan volt. A történettel és a szereplőkkel volt bajom.
Ami nagyon tetszett benne:
Nagyon semmi sem tetszett benne, bár az eleje a British Museum könyvtárában játszódó jelenetekkel egész ígéretes volt. Szeretem a szép régi olvasótermeket, ezt is olyasminak képzeltem el mint a DE főépületben, csak nagyobbnak. Azok a részek hangulatosak voltak.
Ami nagyon nem:
Úgy az egész. Az említett dolgai a főszereplőnek és az a bizonyos kis voyuerkodós szexjelenet ott a vége felé. Nem tartom magam prűdnek, de ez valamiért nagyon taszít. De ezt még el tudtam volna nézni, ha van valami megoldása, lezárása a regénynek, de úgy éreztem, hogy ez elmaradt.
Értékelés:
5/10
Könyv adatai:
  • Szerző: Szerb Antal
  • Cím: Pendragon legenda
  • Kiadó: Magvető Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
  • Kiadás éve: 2005
  • Oldalszám: 420
  • Forrás: egyetemi könyvtár
Akik még olvasták:

Eredetileg publikálva a http://flameheart.freeblog.hu/-n 2011. jan. 9. 11:18

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!