Isabel Allende: Zorro

"Ki ne ismerné a mozikból az Alain Delon, újabban pedig Antonio Banderas által életre keltett Zorro kalandjait? A hőst, aki nyaktörő mutatványaival a legreménytelenebb helyzetekből is mindig megmenekül? A világhírű chilei írónő most a legendás Diego de la Vega ifjúkorát meséli el, hogyan lett a jómódú kaliforniai mesztic fiúból az igazság bajnoka, a szegények oltalmazója. Kalandjain keresztül betekintést nyerünk a 19. századi eleji Spanyolországnak és amerikai gyarmatának sokszínű világába, társadalmi szokásaiba. Mindenekelőtt azonban élvezhetjük a furfangos ifjú hajmeresztő hőstetteit. S hogy figyelmünk egy percre se lankadjon, az írónő megalkotja az igazi Zorro két segédjének figuráját is, így aztán már nem egy, hanem három álarcos lovag kápráztatja el leleményeivel az olvasót."

isabel allende zorro-ja

Egy coop üzletben találtam rá erre a könyvre, kemény 399 Ft-os áron, mondhatni bőven megérte, így aztán a kosaramban landolt. Ez tulajdonképpen egy fordulatos kalandregény, abszolút lekötött, és néha még a Zorro-feelinget is visszahozta. Mivel "eredetregény" ( a Batman v Wolverine film mintájára lehetne Zorro: The Beginning :) ) ezért csak a legvégén köszönnek vissza olyan események amik a nosztalgiázni vágyó olvasónak ismerősek lehetnek a sorozatból. Szerintem a kb velem egyidős huszonéves korosztályból mindenki emlékszik még a vasárnapi Walt Disney mesedélutánokra az m1-en (természetesen én is imádtam) aminek a keretében a Zorro sorozatot is adták. Mivel azt láttam először, számomra az az igazi, eredeti Zorro.

De rájöttem, hogy felesleges hasonlítgatni, a könyv önmagában is megállja a helyét. Kellemes szórakozást nyújt amíg olvassuk, és közben kis betekintést is nyerhetünk a XVIII-XIX századi Spanyolország és Kalifornia történelmébe.

Nekem összességében tetszett, 10/8.

Ui.: nem kell hozzá sok sütnivaló hogy valaki rájöjjön, én azonban ennek a bejegyzésnek az írása közben döbbentem rá, milyen nehéz frappáns, érzékletes könyvbemutatót írni. Elnézést az esetleges olvasóktól, ha ez most nem sikerült volna. De ITT egy rendes beszámoló a könyvről Lobo tollából.

Eredetileg publikálva a http://flameheart.freeblog.hu/-n 2009. aug. 17. 19:36

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!