Christopher Paolini: Inheritance (Inheritance Cycle # 4.)


Hol hallottam róla, mi indított arra hogy elolvassam:
Miután sokakkal ellentétben az első három kötetért is rajongtam, természetes volt, hogy ezt is beszerzem és elolvasom. Bejegyzés csak a harmadik kötetről van itt, az első és második kötet olvasásának idején még nem volt blogom. A linkelt bejegyzésben nem írok arról, hogy hogy bukkantam rá erre a sorozatra, most viszont eszembe jutott, így leírom. Még a könyves blog olvasós korszakom előtt volt, 2006-ban, amikor  beiratkoztam a H-B megyei könyvtárba. Akkor még a Piac utcán volt, és a lépcsőfordulóban volt egy vitrin az újdonságokról, ide volt kitéve az Eragon védőborítója. Megtetszett és a fülszöveg is érdekes volt, elolvastam, és szerelem lett első olvasásra.
Most ősszel pedig megjelent angolul a befejező kötet, ismét véget ért egy kedvenc sorozatom, és kicsit úgy érzem hogy egy korszak lezárult :) Persze nem végleg, hiszem bármikor leemelhetem a polcról, és elmerülhetek Alagaesia világában.

A tartalmáról/fülszöveg:
Not so very long ago, Eragon—Shadeslayer, Dragon Rider—was nothing more than a poor farm boy, and his dragon, Saphira, only a blue stone in the forest. Now the fate of an entire civilization rests on their shoulders.


Long months of training and battle have brought victories and hope, but they have also brought heartbreaking loss. And still, the real battle lies ahead: they must confront Galbatorix. When they do, they will have to be strong enough to defeat him. And if they cannot, no one can. There will be no second chances.


The Rider and his dragon have come further than anyone dared to hope. But can they topple the evil king and restore justice to Alagaësia? And if so, at what cost?

Szabad fordítás általam: "Nem is olyan régen Eragon - Árnyékölő (nem emlékszem ez hogy volt magyarul a könyveben), Sárkánylovas - még nem volt több mint egy szegény földműves fiú, és sárkánya Saphira csak egy kék kő volt az erdőben. Most egy egész civilizáció sorsa nyugszik vállaikon.
Kiképzéssel és háborúval telt hosszú hónapok a remény mellett borzasztó veszteséget is hoztak. És az igazi harc még mindig előttünk van: hőseinknek szembe kell nézniük Galbatorix-al. Amikor ez megtörténik, elég erősnek kell lenniük ahhoz, hogy legyőzzék. És ha ők nem tudják, senki sem tudja. Nem lesz  második esély.


A lovas és sárkánya tovább jutott mint azt bárki remélni merte volna. De le tudják-e győzni a zsarnok királyt, és elhozni az igazságot Alagaesiánk? És ha igen, vajon milyen áron?"

(elnézést az esetleges hibákért - ez csak egy gyors fordítás, nem volt most türelmem a megfogalmazáson filózni)

Véleményem általában az egész könyvről:
Izgatottan és kissé félve vettem kézbe ezt a kötetet - féltem, hogy vajon sikerült-e méltó befejezést írnia Christopher-nek. Örömmel jelenthetem ki, hogy igen, sikerült! Nagyon is jól sikerült! Fordulatokban, izgalmakban nem szűkölködik a regény, a végéhez közeledve pedig elszoruló szívvel veszünk búcsút Alagaesia-tól. A befejezés nagyon jó lett, a szálak le lettek zárva, de mégis kellőképpen nyitott ahhoz, hogy gondolatban továbbfűzzem a történetet. rendszerint jobban szoktam szeretni a teljesen lezárt befejezéseket, de ez most  nagyon tetszett, jó pár órát töltöttem kellemes ábrándozással az elolvasása óta, Eragon, Saphira és Arya jövőjén töprengve :)

Hangulata, atmoszféra:
Kicsit sötétebb mint az előző köteteké, hiszen Eragon és Saphira egyre közelebb kerülnek a végső küzdelemhez, és bár tudják ugyan, hogy nagy utat jártak be a kezdetektől, de érzik azt is, hogy erejük még mindig semmi Galbatorixéhoz képest. Szembe kell nézniük a királlyal, hiszen ők az egyetlenek akik legyőzhetik, de van-e esélyük rá?

Ami nagyon tetszett benne:
Sokakat idegesíthet , hogy mint mindegyik kötet, ez is elég hosszú lélegzetvételű, és ugye előre tudjuk, hogy milyen csaták közelednek, de mégis vannak viszonylag hosszú leíró részek, történetszálak amik csak lassan viszik előre a cselekményt. Én nagyon szerettem ezeket a részeket is, hangulatosak voltak.
A karakterek szerintem jól el lettek találva, Eragont és Saphirát kezdetektől nagyon szeretem, és szerintem a fejlődésük is reális. Látszik, hogy sokat fejlődtek, erősebbek lettek, változtak, azonban ez nincs eltúlozva, nem váltak hirtelen a több száz éves király egyenlő ellenfeleivé. Arya és Nasuada is kedvenc továbbra is, meg mindenki más is. Roran fejezeteit is szerettem, őt nagyon emberinek festette le Christoper, nagyon átélhetőek a vele történtek. Kíváncsi voltam már nagyon Galbatorix-ra, hiszen vele eddig nem találkozhattunk, Eragon is csak történeteket hallott róla. Nem csalódtam benne sem, tényleg gonosz, de mégis érthető karakter lett. Végső soron minden nagyon tetszett :))

Ami nem:
Ilyen végső soron megint csak nem volt. Amiket logikátlannak éreztem, végiggondolva azok is logikusak voltak. Lehet, hogy ez jellemhiba, de a szeretett könyvekbe sokszor nem tudok belekötni :)) Pedig van olyan  könyv is amit meg olyan jó szétcincálni hogy mi volt benne rossz, de ebbe nem tudok, és valahol azt hiszem nem is akarok belekötni :)


Külcsín (kívül-belül):
Nagyon szép lett ez a zöld sárkányos borító szerintem. Az én példányom egy keményborítós box-set, ami, mint ahogy az előző bejegyzésben írtam, az utazástól és a nem megfelelő csomagolástól kissé megviselten érkezett hozzám. A box maga nagyon szép, vastag kemény kartonból van, amit fényes papír borít, és a négy oldalán a négy könyv borítója látható. A könyvek keménykötésűek, a védőborító alatt sima vászonkötés van, aminek csupán a gerincén van aranybetűvel a cím és az író. Illetve ez csupán vászonhatású papír valójában, ami a gerincen egy olvasás után csúnyán megtört egy vonalban :( A gerinc a könyvet kinyitva mindig egy helyen hajlott meg, és mire kiolvastam meg is tört. Pedig végig azstalnál olvastam a könyvet, az asztalra téve, vagy kézben tartva. Amúgy kellemes tapintású ez a borítás, de a gerinc túl merev, ilyen vastag könyvhöz hajlékonyabb, rugalmasabb kellene. Szóval az utazási ártalmak mellett azért a minőség sem a legjobb sajnos. De a polcon nagyon szép a négy egyforma könyv egymás mellett :) A könyvek amúgy viszonylag nagy alakúak, a legelső lapon Alagaesia térképe, a betűk viszonylag nagyok, könnyen olvashatóak, a sorok szellősek. A papír vastag, kellemes törtfehér színű.

Belbecs (nyelvezet, fogalmazás és hasonlók):
Ez idegen nyelven olvasva kissé nehezen megítélhető. Most csak a negyedik kötetet olvastam el, a többit már régebben, szóval nem emlékszem annyira, de ez talán szebben, mívesebben és egyúttal bonyolultabban volt megfogalmazva mint az előző kötetek.

Értékelés:
Nem tudok rá kevesebb pontot adni, bárki mondhat rá amit akar, hasonlíthatja amihez akarja (és nem mondom, hogy nem lehet) de attól még nekem

10/10
Ahhoz képest, hogy a harmadik rész ajánlójánál ezt írtam: "Ilyen könyvet nem értékelek, mivel nekem kedvenc, számomra egyértelműen max pont, de aki nem kedveli ezt a stílust, vagy zavaró áthallása van egy másik hasonló mú miatt, annnak már rögtön nem akkora szám. Szóval túl szubjektív lenne.", most mégis jól megpontoztam :D

Könyv adatai:
  • Szerző: Christopher Paolini
  • Cím: Inheritance
  • Sorozat: az Inheritance ciklus 4., utolsó kötete.
  • Kiadó: Doubleday
  • Kiadás éve: 2011
  • Oldalszám: 880
  • Forrás: saját könyv, ebay-ről vettem a Bangzoo books-tól.
  • Értékelés könyves oldalakon: Moly: jelenleg 100%-on áll 6 értékelést követően. Nyilván ez egyenlőre csak a hardcore rajongók véleményét tükrözi :) Goodreads: jelenleg 4,07/5-ön áll 14498 értékelés után. Ez nagyon szép szám!  (a goodreads csillagfelfogása kicsit más: 1 - didn't like it=nem tetszett, 2 - it was ok= jó volt/elment, 3 - liked it = tetszett, 4 - really liked it= nagyon tetszett, 5 - it was amazing=lenyűgöző volt)
 A magyar megjelenés időpontjáról egyenlőre nem tudok semmit, ha megtudok valamit, mindenképpen írok majd róla. Az Európa Kiadó azt tanácsolja a türelmetlen rajongóknak, hogy iratkozzanak fel a hírlevelükre, így egyből megtudják, ha közeleg a kiadás dátuma. Én is innen fogok róla értesülni majd. De ha Ti tudtok valami más infót, szóljatok!

Ezzel a bejegyzéssel részt veszek a Könyvmolypárbaj második felvonásán!

6 megjegyzés:

  1. Szia!

    Elsősorban had gratuláljak az oldaladhoz,, nagyszerűre sikeredett, és jó imfóval szolgált
    nekem az Eragon 4.dik kötetével kapcsolatban. Már várom mikor adják ki magyar nyelven. Régen soha nem szerettem olvasni, mert akkor számomra nem jelentett mást , csak időpocsékolást. De valahogy mostanság falom a könyveket de ez az érdekes,,, hogy csak olyanokat amiben a Sárkányok is szerepelnek.Engem akár egy ily tartalmú könyvel bezárhatnának akárhova,, csak legyen fény, aminél olvashassak ..:) Ha tudsz Sárkányos könyve(ke)t ajánlani azt megköszönném.. további jó olvasást, és fejlesztést az oldalhoz...

    üdv: egy könyvmoly --DrakeDragon--

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm a gratulációt! É elnézést a kései válaszért!
      Azóta valahol azt olvastam, hogy az Európa karácsony körülre ígérte a magyart.

      Sajnos bár imádom a sárkányokat, eddig meglehetősen kevés sárkányos könyvet olvastam. Az egyik az Eragon, a másik Anne McCaffrey Pern sárkánylovasai sorozatának első darabja. Ez utóbbi a műfaj egyik klasszikusa, de nekem mégsem tetszett annyira, bár tényleg érdekes a történet, megvalósítás sztem nem volt az igazi. De nézz utána mindenképpen, a legtöbb embernek nagyon tetszik.
      http://moly.hu/konyvek/anne-mccaffrey-sarkanyropte
      A moly.hu-t amúgy is nagyon tudom ajánlani, lehet tematikusan könyvet keresni, egyből meg tudod nézni hogy miről szól, és másoknak hogy tetszett.
      Van sárkányos polc:
      http://moly.hu/polcok/csarkanyos-konyvek
      http://moly.hu/polcok/sarkany-polc
      http://moly.hu/cimkek/sarkany

      Ha angolul is olvasol, érdemes a goodreads.com-ot böngészni, rengeteg érdekes könyvet lehet kibogarászni.
      http://www.goodreads.com/genres/dragons
      Én most találtam párat ami érdekel, a listámon a 51-től vannak a most bogarászott könyvek, amik között több sárkányos is van.
      http://www.goodreads.com/review/list/7256459?shelf=to-read

      Ennyit tudtam segíteni :)

      Törlés
  2. Köszönöm segítséged! Igen, adtál pár ötletet, amit el fogok olvasni.. :)
    Bár angolul nem nagyon szeretek olvasni,, nekem a magyar valahogy érthetőbb...

    üdv: --DrakeDragon--

    VálaszTörlés
  3. tetszik az oldal :)

    Én a Sárkánydárda krónikákkal kezdtem és annak köszönhetően szerettem bele a fantasy-be. A szerelem már 15 éve tart :) Már alig várom a máj. 29-én megjelenő Tűz és Jég dala V. részét!

    Szerettettel üdvözöl:

    Maya

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Végre ide is eljutottam, nagyon el vagyok maradva a naplók olvasásával. Örülök, hogy sikerült úgy írnod a könyvről, hogy nem volt benne az ég világon semmi spoiler az előző kötetekre utalóan - én még csak az elsőt olvastam -, így nyugodtan hátradőlhetek, és várhatom, hogy sorra kerüljön végre az Elsőszülött is. :) A borítók közül eddig a Brisingr fekete-arany kombinációja tetszett a legjobban, de ha az Örökségé ilyen marad magyar kiadásban is, akkor ez lesz az abszolút győztes, nagyon eltalálták szerintem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy ellátogattál ide! Én a könyv-élmény beszámolók és egyltalán, a blog írásával vagyok nagyon elmaradva, annyi dolgom van, hogy néha, mint egy bűntudatos függő gyorsan "betolok" egy-két könyvet, de arra már nincs időm, hogy írjak is róla.

      Igyekszem mindig spoiler mentesen írni, örülök, hogy sikerül is. Engem is nagyon idegesít, ha ihletet, kedvet keresek egy érdekesnek tűnő könyvhöz, aztán ehelyett élményromboló spoiler-be futok, szóval én igyekszem elkerülni ezt :)

      A borító marad ilyen szerintem, mivel eddig mind a három kötetnél ugyanolyan az angol és a magyar borító. És ez a zöld nekem is nagyon tetszik, az első köteté mellett nekem is kedven :))

      kai

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!