J. R. R. Tolkien: Giles, a sárkány ura

A regény a Szukits Kiadó gondozásában A sonkádi Egyed gazda címen jelent meg.
Hol hallottam róla, mi indított arra hogy elolvassam:
Mint azt megírtam pár posttal ezelőtt, 2010 legnagyobb csalódást okozó olvasmányélményeiről nagy vonalakban megírtam már a bejegyzést, ebből kettőt publikáltam is. Aztán jött egy izzasztó vizsga, az azt követő magamhoz térés, és valahogy nem jutottam odáig, hogy a többit is publikáljam. Meg aztán úgy gondoltam, kicsit egysíkú lenne csupa egyformán negatív kritikát sorakoztatni egymás után. Meg akartam írni az első helyezett Mortal Instruments bejegyzését, de nem jött az ihlet. Viszont egy hazai aukciós oldalon kiszemeltem magamnak a címben szereplő Tolkien mű első magyarországi kiadásának egy példányát. Kis hazánkon belül gyorsabb a posta mint a ködös Albionból, így gyorsan megkaptam, és a vizsgám után kikapcsolódásként el is tudtam olvasni.
A tartalmáról/fülszöveg:
Giles gazda a Parányi Királyság lakóinak békés, elégedett életét éli. Van szép nagy földje, elegendő munkája és takaros felesége. Kutyája, Garm fölöttébb hűséges, azonban nem veti meg a kóborlást sem. Nem szólna azonban legenda a gazdáról, ha a dolog ennyiben marad, és nem érkezik meg az óriás, majd kisvártatva egy sárkány is.
avagy - Aegidi Ahenobarbi Julii Agricole de Aammo Domini de Domito Aule Draconarie Comitis Regni Minimi Regis et Basilei mira facinora et mirabilis exortus - azaz a nép nyelvén a Házisárkány urának, Rusnyaférged grófjának, Kiskirályság királyának, Egyed gazdának fölemelkedése és csodálatos kalandjai.
Véleményem általában az egyész könyvről:
Vékony, kis alakú könyv, mindössze 150 oldal, nagy betűkkel nyomtatva, tehát pár óra alatt kiolvasható. A regény Tolkien könnyedebb, mesésebb művei közül való, amely nem éri ugyan utol a Kóborló és a varázslót vagy a Hobbitot, de kellemes olvasmány, megéri elolvasni.
Hangulata, atmoszféra:
Napfényes :) Szinte láttam magam előtt a zöldellő dombokat, és a békés kis parasztházikókat.
Ami nagyon tetszett benne:
A karakterábrázolás. A regény rövid, de Tolkien pár mondattal remekül elénk rajzolja szereplőinek személyiségét. Az egyik legnagyobb egyéniség Garm, a kutya, őt nagyon megkedveltem. Ebből, és a Kóborló és a varázslóból kiindulva, az hiszem, hogy Tolkien nagyon szerette a kutyákat :)
Ami nagyon nem:
Ilyen nem volt.
Értékelés:
  • 9/10
Könyv adatai:
  • Szerző: J. R. R. Tolkien
  • Cím: Giles, a sárkány ura
  • Eredeti cím: Farmer Giles of Ham
  • Fordította:Német Anikó
  • Kiadó: Fátum-Ars - Merényi Könyvkiadó Budapest
  • Kiadás éve: 1996
  • Oldalszám: 151
  • Forrás: saját könyv
Külcsíny: Kis alakú, keménykötésű könyv, tetszetős borítógrafikával. A borító és a cím is jobb szerintem mint A sonkádi Egyed gazdáé. A keménykötés felső fényes rétege sajnos kicsit celofánszerű, és felbuborékosodik. A könyvet kézbe véve mérete ellenére is meglepően könnyű, lehet azért, mert újrapapírból készült, de nem abból az ócska sötétszürkéből mint a ponyvák, hanem egy kellemesebb világosszürke fajtából. Összességében a borító felhólyagosodását leszámítva kellemes kiszerelésű könyv. Aki(k) még olvasták:
Eredetileg publikálva a http://flameheart.freeblog.hu/-n 2011. jan. 17. 22:17

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!