Cassandra Clare: City of Bones (Mortal Instruments 1.)

Hol hallottam róla, mi indított arra hogy elolvassam:
A Mortal Instruments trilógiát ugyan már olvastam decemberben, sőt év könyvének is választottam, de amikor megérkezett, jól meg kellett nézegetnem, és persze bele is olvastam, sőt el is kezdtem újraolvasni, aztán az eheti vizsgám után be is fejeztem. Eredetileg Gigi-nél olvastam a könyvről, fel is került a várólistámra. Aztán mikor decemberben kezdett elegem lenni a minden másnap egy demó és egy karácsonyi keresztbeszervezés sorozatából, akkor letúrtam a netről egy magyar e-book-ot, és nekiestem. Persze mikor végeztem vele, el kellett olvasnom a második részt is, aztán pedig a harmadikat is (azt már angolul) és természetesen nagyon tetszett. Januárban pedig a karácsonyra kapott pénzből meg is rendeltem a trilógiát.
A tartalmáról/fülszöveg:
"When Clary Frey heads out to Pandemonium Club in New York City, she hardly expects to witness a murder. Much less a murder comitted by three teenagers covered with odd markings. This is Clary's first meeting with the Shadowhunters, warriors dedicated to ridding the earth of demons—and keeping the odd werewolves and vampires in line. It's also her first meeting with gorgeous, golden-haired Jace. Within twenty-four hours Clary is pulled into Jace's world with a vengeance, when her mother disappears and Clary herself is attacked by a demon. But why would demons be interested in an ordinary mundane like Clary? And how did she suddenly get the Sight? The Shadowhunters would like to know. . . . "
"Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán? Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék..."
Véleményem általában az egyész könyvről:
Röviden és tömören: Imádom :) Egy igazi jó kis YA urban fantasy. Pörgős, fordulatos, letehetetlen, és a világ is jól ki van dolgozva. A szereplők szerethetőek és hitelesek.
Hangulata, atmoszféra:
Hangulatteremtésből (is) ötös a könyv. Megszerettem New York-ot :) pedig nem vagyok az a nagyvárosi lány. A fogalmazás nagyon érzékletes, mindent láttam magam előtt ahogy olvastam, és az érzések is jól voltak megjelenítve, nagyon jól átjön minden, ahol kell szinte tapintható a feszültség, de nevetni is lehet mert a megfelelő helyeken vicceket helyezett el az írónő. A helyszínek közül nagyon tetszett Clary-ék lakása meg az Intézet.
Ami nagyon tetszett benne:
Minden :) A történet, a szereplők, a helyszínek. Egy fantasy-nél nagyon fontos a világ leírása és kibontása, és itt ez nagyon jól sikerült. Van az angol borítón egy idézet Meyer-től (elvileg), hogy: "The Mortal Instruments series is a world I would love to live in" És ez szerintem is igaz! Nagyon tetszenek a Démonvadászok, a fegyvereik, ruháik, jeleik, minden! Kicsit olyan steampunk-os :)
Ami nagyon nem:
Ilyen nem volt :)
Értékelés:
10/10
Könyv adatai:
Angol kiadás:
  • Szerző: Cassandra Clare
  • Cím: City of Bones
  • Kiadó: Margaret K. McElderry Books
  • Kiadás éve: 2008
  • Oldalszám: 485
  • Forrás: saját könyv
Magyar kiadás:
  • Szerző: Cassandra Clare
  • Cím: Csontváros
  • Fordító: Kamper Gergyely
  • Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
  • Kiadás éve: 2009
  • Oldalszám: 468
Külcsíny:
Ez most nagyon fontos szempont volt, mert úgy éreztem, jó mélyen e zsebembe nyúltam érte, bár egy-egy orvosi könyvemért ennek többszörösét is kiadom (illetve anyukám) és még olcsóbb is volt, mintha a magyar kiadást vettem volna meg, de most a karácsonyt követő pénzügyi válságban mégis nagyon soknak éreztem a 24 eurót érte, pedig a 90%a ajándék pénz volt, amit nem akartam felélni, hanem valami maradandó, megfogható dolgot szerettem volna venni belőle.
Lényeg a lényeg, hogy mikor megérkezett a box-set, alaposan megnézegettem. Maga a doboz nem olyan mint a HP 1-4 box set-emé, annak tök vastag és kemény kartonból van, ez meg ilyen vékony, fényesre nyomott kartonból, talán emiatt is sérült meg már a szállítás előtt a sarkain és a szélein. De a könyvek benne sértetlenül maradtak, erre mindenképpen jó volt a doboz, meg a fólia. És maguk a könyvek gyönyörűségesek! A képeken nem látszik, de a borító metálosan csillog, és a cím domborúra van nyomva. Nagyon szeretem nézegetni és simogatni :) (nem is vagyok könyv fetisiszta) A borítón lévő kép is jó, bár szerintem Jace-nek nem ilyen álla és szája van, meg a jeleket is rúnaszerűbbnek képzelem, de sebaj :D
Akik még olvasták:

Eredetileg publikálva a http://flameheart.freeblog.hu/-n 2011. jan. 29. 0:27

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!