Évzáró és évnyitó - 2011 könyves szempontból


Kicsit megkésve bár, de én is a tavalyi év értékelésével nyitnám az évet, amiből már sok nap eltel, de valahogy Újév óta várja ez a bejegyzés hogy átnézzem és publikáljam. A laptopom csak most javult meg, és erről jó bejegyzést írni :))


És akkor jöjjön 2011 számokban :)

Számszerűleg 2010-ben 89 könyv könyvet olvastam el, ami a tavalyi 44-hez képest a duplája, de a bűvös 100-as határt nem léptem át. Molyon 98 elolvasott könyv látszik, de 9 félbehagyott nem számít, a szülészet könyv pedig kétszer is szerepel a listában. Lehet, hogy tankönyveket nem is kellett volna belevennem, ezeket nem is jelölöm mindig, mert általában nem teljesen olvasom a tankönyveket végig, mindig van egy-két fejezet, ami aktuálisan éppen nem kell, vagy éppen csak egy fejezet kell az adott könyvből.
Az elolvasott könyvek közül 12,5 volt angol nyelvű, többi magyar. A fél könyv az ominózus Pride and Prejudice/Büszkeség és balítélet akció miatt van :))
A könyvek forrása: 18 e-book, 32 saját, 5 kölcsön, 42 könyvtári könyv volt. Változatlanul a legtöbb könyvet könyvtárból szereztem be, de majdnem ennyi saját könyv is volt, ami a vásárolt könyvek számában is rendesen látszik...
Az elolvasott könyveknek még mindig csak egészen kis hányadáról készült bejegyzés, de legalább már a molyon egész rendesen vezettem, hogy mit olvasok, és molyon egész sokat értékeltem is :)) Idén megpróbálok ezen még javítani.
Sikerült szerencsésen válogatnom a könyveket, sok volt, ami egészen különleges élményt jelentett, bár azért a félbehagyott könyvek száma is jelentős. De úgy döntöttem, hogy ami nem megy, azt nem mindig erőltetem, és mivel regényeket a szórakozás kedvéért olvasok, ha nem szórakoztat, akkor nem kínzom magam.
Sok molyos kihíváson is részt vettem, és egész sokat teljesítettem is, és kitüntetéseket is szereztem. Játszottam a Halloween-es kihíváson, az Egyszer egyen, olvastam Joanne Harris-t, boszis könyveket, Bartimaeus-t, és még sok mást. Három olyan kihívás volt amit nem sikerült teljesítenem. Az első a nyári az olvassunk a szabadban. Bár többször is olvastam a szabadban, a bekarcolásról elfeledkeztem, így nem sikerült teljesítenem. Le kellett még jelentkeznem a Vásárolj két könyvet! – Kampány a magyar ÍRÓKÉRT kihívásról, mert bár a vásárlás megvolt, Benina könyvét még értékelnem kellett volna, a Kísértés Rt-t pedig azóta sem olvastam ki (ez nem a könyv hibája, egyszerűen csak nem volt elég időm és nem megfelelő hangulatban voltam), így kifutottam az időből. A harmadik nem teljesített pedig az ominózus A 100-asok klubja (2011) volt, 11 könyvvel elmaradtam a kíván mennyiségtől, de azért szerintem így is szépen teljesítettem. Ennek ellenére, vagy éppen ezért az idei 100-as kihívásra már fel vagyok jelentkezve :))
A bejegyzés írás terén megint csak nem voltam túl termékeny, mindössze 13 darab könyvkritika / élménybeszámoló született az ebben az évben, ami nem túl szép arány, ezen mindenképpen megpróbálok 2012-ben javítani. Ennek érdekében még meg fog jelenni remélhetőleg az év elején néhány elmaradt könyvkritika.

2011 csúfos bukása volt számomra (is) a várólista csökkentős játék. Pedig olyan lelkesen indultam az elején! De a 12 darab könyvből mindössze 3 db-ot olvastam el, ez nem túl szép :)) Azt hiszem számomra az jelentette a legnagyobb problémát, hogy olyan könyveket kellett választani, amik legalább fél éve a várólistámon voltak, de ezeknek az érdekességét jóval elhomályosította az újonnan felfedezetteké, és most már nem voltam annyira kíváncsi rájuk. Az ideire nem jelentkeztem, bár ez nem szilárd lehatározáson, hanem elfelejtésen alapult :D Talán majd jövőre.
Részt veszek a könyvmolypárbajban, ami 2012. szeptember 08-ig tart. Hét darab könyv elolvasásával neveztem, ebből hatot már el is olvastam, de bejegyzést még csak egyről kanyarítottam, remélem marad a többi olvasásról is elegendő emlékmorzsám ahhoz, hogy frappánsat postoljak róla. Hát igen, kétségtelen, hogy molynak is lusta vagyok :D

Trónok harca - avagy 2011 leg-leg könyvei:

2011 legemlékezetesebb olvasmánya: A Song of Ice and Fire -  és ezzel rögtön az első díj átadásánál csalok, és egy könyvsorozat címét adom meg, mert nem tudnék rangsorolni a kötetek között. Az első, a Game of Thrones már nem volt akkora meglepetés, hiszen a sorozatot már láttam amikor elolvastam, de nagyon tetszett, ahogyan a Clash of Kings és a Storm of Swords is. Valami egészen különlegeset és nagyon izgalmasat alkotott Martin, és remélem halad a további kötetekkel is...
És bár a dobogó legfelső fokát elfoglalták, az alsóbb helyen sok könyv tolong: az Úr sötét anyagai trilógia, a Tintaszív, a Bartimaeus trilógia, a Zafírkék és Rubinvörös, a Drága Tess, az Árvák hercege, a Ha ölni kell és még sorolhatnám. Rengeteg emlékezetes könyvet olvastam 2010-ben, a moly.hu-nak és kedvenc könyvesbloggereimnek hála!

2011 legjobb könyve: Tintaszív  Pár éve láttam  a filmfeldolgozást, és nagyon tetszett, azóta el akarom olvasni a könyvet is. természetesen sokkal jobb volt, mint a film, valami egészen kivételes! Sajnos a további kötetek a kiadó ígéreteivel szemben nem jelentek meg magyarul, de reményeim szerint egy kis gyűjtögetés után be tudom majd szerezni angolul az egész trilógiát :))

2011 legszórakoztatóbb könyve: Zafírkék - nagy dilemmában voltam, hogy vajon a Rubinvörösnek vagy a Zafírkéknek jusson-e ez a trófea, de végül az utóbbi győzött, mert talán még jobb lett mint az első kötet. Smaragdzöldet akarok MOST!!!!

2011 legkörömrágósabb könyve: Clash of Kings  - nem bírtam letenni, annyira kíváncsi voltam kivel mi történik, és persze a vége sem hozott megnyugvást, de szerencsére nem volt a kezem ügyében akkor még a folytatás :) és tudtam tanulni :D Jajj csak tudnám mi lesz a vége!!! De mikor lesz az még?! Írjál George, írjál!

2011-es év írója: ezek után ki lehetne más, mint George R. R. Martin! Azt hiszem ehhez már nem is szükséges további magyarázat, kedvencem lett ez a szívtelenül zseniális író!

Amit a legnagyobb kihívás volt elolvasni: volt néhány könyv, amit félbehagytam az idén, nem is kevés, de volt olyan is amivel azért csak zöldágra vergődtem, ha nem is könnyen. Az Extra szűz elég nagy kihívást jelentett, valószínűleg a fordító sem állt a helyzet magaslatán, és maga az írásmód is kissé zavaros, a szereplők nehezen megjegyezhetőek és megkülönböztethetőek, az időrend is kissé furán alakul, de a közepére mégis egészen megszerettem ezt a fura visszaemlékezős költözzünk Olaszországba útinaplót, és sokat nevettem rajta. ebben az esetben megérte kitartani, amíg ráéreztem a könyv ízére!  A Pride and Prejudice antik angoljába is kissé beletört a bicskám, de magyarul már ment mint a karikacsapás. Kihívás volt még a Sárkányröpte is, ha kézbe vettem, akkor olvastatta magát, de újra kézbe venni nem akaródzott… Összességében mégis azt hiszem, hogy a terjengős Szülészet-nőgyógyászat kézikönyvön volt a legnagyobb kihívás átvergődnöm magam. Hiába, a magas röptű irodalom... :D

Az év csalódása: Sárkányröpte. Fantasy klasszikus, ami még sárkányos is? Lehet ez rossz? Háát, nem tudom, de olyan lehet, hogy nekem nem tetszett... Az ötlet kétségkívül eredeti, a világ is nagyon érdekes, de a szereplőket és az írásmódot nagyon nem sikerült megszeretnem. Valahogy túl vázlatosnak éreztem, a szereplők nem váltak közelivé, érthetővé, emberivé számomra. X ilyen ezért ezt teszi, Y meg ilyen ezért azt, de valahogy mégsem érzem, hogy tényleg érző "hús-vér" emberek. Bocs, hogy megint ezzel jövök, de a Song of Ice and Fire-ben még Cersei Lannistert is meg lehet érteni és sajnálni, itt meg még a főszereplőt sem... De mivel a történet kétségkívül izgalmas, lehet, hogy egyszer majd (valamikor a távoli jövőben, egy távoli galaxisban) rászánom majd magam a folytatásra. Meglehet, nem túl eredeti, de ha sárkánylovasok, akkor és maradok Eragonnál :))

Amit kár volt elolvasni: ami igazán nem volt ínyemre való (pl Stephen Fry Vizilójában túl sok volt az alkoholgőzös cinizmusból meg a fű de szókimondó vagyok trágárságból nekem) azt végig sem olvastam, így olyan rossz egyik könyv sem volt azok közül amit el is olvastam, de ezek közül Barbara Erskine könyve érte el a legkevesebb pontszámot, így övé az Arany Málna díj az idén.

Az év legszebb könyve: Bíborhajú. Ez volt az a könyv, aminek az első kézbevétele szabályos áll-leesést idézett elő nálam. Egyszerű, és mégis gyönyörű könyv, matt és fényes domború és bársonyos felületekkel. Nagyon eltalálták! Be is karcoltam mennyire tetszik :))

Az év legcsúnyább könyve: Ironikus módon ezt a díjat is a Könyvmolyképző egyik könyve kapja. Szintén karcra késztetett a Mentsük meg Júliát! amikor kézbe kaptam, annyira szembeötlő és otromba volt az az odamontázsolt napszemüveg... És hát azóta már a rágó montázsolását se látom feleolyan jónak sem, és felfedeztem, hogy a borítón szereplő modell számára az a megvilágítás sem volt előnyös, amiben fényképezték, így látszik az összes pórusa, sőt még egy pattanás is, hiába a tonna smink és pirosító. A borító ötlete nekem alapvetően tetszik, de a megvalósítás csapnivaló. Ezt a borítót amúgy egy az egyben átvették külföldről, ami általában jó döntés, de ebben az esetben nem. Lehet, hogy direkt ilyen nagyon montázsolt hatásúra akarták, de attól még nagyon gagyinak és igénytelennek tűnik. Remélem, a belseje olyan jó lesz, hogy kárpótol a csúnyácska külsőért. Amúgy a könyv minősége a megszokott jó, megvannak a domború betűk is, meg minden, de a kép az ronda és kész.

Stílusok éve, évek stílusa: idén is főleg fantasy, ifjúsági fantasy, krimi műfajban olvastam. Újat nem nagyon próbáltam ki, hacsak az útleírást (Titkos Anglia) és az életrajzot (Da Vinci) nem tekintem annak. A szépirodalmat idén is elég messzire elkerültem, egyedül Jane Austen-t próbálhatom ebbe a kategóriába gyömöszölni, aki bár klasszikus, de nem tudom beleillik-e. Kicsit röstellem magam emiatt, de egyáltalán nem bánom, sekélyes kis regényeim nagyon jól elszórakoztattak :)) Nem tudom miért, van bennem egy ellenállás a szépirodalommal kapcsolatban, bonyolultnak, fárasztónak és nehezen érthetőnek tartom. Pedig az irodalom gimiben és általánosban is az egyik kedvencem volt, és többnyire a kötelezők is tetszettek, bár azért gimiben volt néhány, aminek az elolvasása már-már fizikai fájdalmat okozott. Talán innen az ellenszenv. Lehet, hogy majd kinövöm, és jól kiművelem magam, de addig is, végül is jó nekem így.
Időközben az jutott eszembe, hogy vajon az Árvák hercege és  a Ha ölni kell számíthat-e szépirodalomnak. Kicsit ellentmondásos vagyok, mert egyrészt nem érdekel mennyi szépirodalmat olvasok, mégis jó érzés lenne azt mondani, hogy szépirodalmat is olvastam, és értettem, jól szórakoztam és tetszett is.

Véleményváltoztatás jogát fenntartom: ha év elején megkérdeznek, azt mondtam volna, hogy nem érdekel a könyvek külseje, legtöbbször úgyis a könyvtárból veszem ki a könyveket, meg egyébként is a belseje a lényeg. Aztán szép alattomosan rám tört a birtoklási mánia, és minden hónapban vettem egy-két könyvet, és bizony örömmel simogattam, nézegettem a szebb darabokat… Az ilyen elszúrások meg mint a Júliánál láthatóan fel tudnak húzni :D Úgyhogy igen, számít a külső, nagyon is, és bevallom, és is borító-fetisiszta lettem :))

Piszkos anyagiak: idén 61 db könyvet vettem összesen 65114 Ft-ért!!! :-O Az elolvasott könyvek száma csak megduplázódott, viszont a könyvekre költött pénz összege megtízszereződött 2010-hez képest... (ebbe mindkét alkalommal csak a saját részre vásárolt könyvek árát számoltam bele.) A könyvek döntő többségét webshopon keresztül szereztem be. A bookdepository-tól 7 db könyvet rendeltem, az alexandra.hu-tól 8 dbt-ot, a Libri.hu-tól 7 db-ot, a Líra.hu-tól 2 db-ot. A magyar webshopoktól mindig boltban való átvétellel szoktam rendelni, így megkapom az általában 15% netes kedvezményt, és a szállítás pedig ingyenes. Két könyvet vettem a Könyvudvartól pesti hugocskám segítségével, egyet a postaboltban vettem, nyolcat 399-ért a Coopban, egyet használtan egy molytárstól, egyet online antikvárimtól, 21 db Agatha Christie-t pedig magánszemélytől szintén netem keresztül. Digitális pénzköltő moly vagyok :))

Nem tudom, ez rajtam kívül érdekel-e valakit, de már csak magamnak is felvésem a tovább után, hogy mit vettem és mennyiért. Ezeken kívül kaptam ám ajándékba is könyvet :D


Zsákmányaim listája:

Bookdepository.co.uk:
•    Classandra Clare:  City of Fallen Angels (8,92 €)
•    George R. R. Martin: Game of Thrones (6,61 €)
•    George R. R. Martin: Clash Of Kings (5,81 €)
•    George R. R. Martin: Storm of Swords Part 1: Steel and Snow (6,18 €)
•    George R. R. Martin: Storm of Swords Part 2: Blood and Gold (7,34 €) (hát igen ez a rész nem volt megérősebb mintha magyarul vettem volna)
•    George R. R. Martin: Feast for Crows (5,6 €)
•    Kate Morton: Forgotten Garden (6.92 €)
Alexandra.hu
•    J. R. R. Tolkien: A woottoni kovácsmester (499 HUF)
•    John Ray: Ozirisz arcai (499 HUF)
•    John Malam: Leonardo Da Vinci – Életrajzok dióhéjban (499 HUF)
•    Geoffrey A. Dudley:  Duplázd meg a tanulóerődet!
•    Rosamund Lupton: Drága Tess! (1794 HUF 40% engedménnyel, Könyvmaraton akció keretén belül)
•    Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát! (2249 HUF)
•    Gaál Viktor: Arche – Boszorkányszerelem (2618 HUF)
•    Tatiana De Rosnay: Sarah kulcsa (2249 HUF)
Libri.hu
•    Kerstin Gier: Rubinvörös (1999 HUF – Kuponvilágos kuponnal)
•    Jane Austen: Pride and Prejudice (444 HUF)
•    Pat Walsh: Crowfield démona (1690 HUF)
•    Frank Júlia: Legfinomabb egytálételek (105 HUF) (ez utóbbi 3 könyvet szintén Kuponvilágos kuponnal vettem)
•    Kerstin Gier:Zafírkék (2399 HUF)
•    Benina: Bíborhajú – A boszorka fénye
•    Ann Gadd: Árulkodó szokásaink
Líra.hu
•    Maryrose Wood: Poison Diaries 2 – Éjmély (2108 HUF)
•    Imre Viktória Anna: Kísértés Rt.
Könyvudvar.net:
•    Dennis Lehane: Sötétség fogd meg a kezem (690 HUF)
•    Rob Thurman: Éjvilág (590 HUF)
Könybarlang.hu:
•    Oriana Fallaci: Levél meg nem született gyermekemhez
Coop (mind 399 HUF / db):
•    Isla Dewar: Szájról szájra
•    Jeffrey Archer: Vörös király
•    Sophie Van Der Stap: Ma szőke vagyok
•    Ternák Gábor: Az orvos életben marad?
•    Rina Huber: Kilenc nyár
•    Varga Bálin: Magándetektívek
•    Brian Kilcommons – Sarah Wilson: Aszfaltbetyárok
•    Doris Quinten-Graf: Macskabetegségek
Postabolt:
•    Diane Setterfield: A tizenharmadik történet (790 HUF)
Tóth Könyvkereskedés:
•    Pat Walsh: Crowfield átka (1060 HUF)
•    Andew Lane: Ifjú Sherlock Holmes- Halálfelhő
•    Bajkán László: Titkos Anglia (960 HUF)
Molytárstól:
•    Caleb Carr: A halál angyala (2080 HUF)
Neten keresztül magánszemélytől:
•    21 db megfelelő kiadású (Könyvklub és régi Európás) Agatha Christie könyv (13000 HUF)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!