Kate Morton: Felszáll a köd ( The House at Riverton / The Shifting Fog)


Rövidke visszaemlékezés a könyv olvasására, SPOILER-t tartalmazhat.


Sokáig kerülgettük egymást ezzel a regénnyel, annak ellenére, hogy már a magyar megjelenésekor nagyon el akartam olvasni, amikor a Könyvmolyképző adventi meglepetésként közölt egy részletet belőle. Szerettem volna papír formában megvenni de aztán mindig beelőzte valami fontosabb, és aztán a Bookdepository-n a Forgotten Gardent vettem meg mégis. Most pedig elektronikus formában került a kezembe, nem terveztem elolvasni, de az elkezdett cosy mystery sorozatok közül egyik sem volt még meg, ebbe meg csak beleolvastam, aztán berántott, és a végéig nem eresztett. A felépítése hasonló a Forgotten Garden-éhez, a múltbeli és jelenkori részek váltják egymást, előre tudjuk a végkifejletet, persze részletek nélkül, a feszültség egyre fokozódik, ahogy haladunk a visszaemlékezésekkel a végzetes éjszaka felé, és közben megismerjük Grace jelenét, a családját, és nagyjából a későbbi életét is. Az utolsó oldal elolvasása után nem minden keserűség nélkül csuktam be Kindle-t. Az járt a fejemben, hogy ennek nem így kellett volna történnie, még az utolsó pillanatban is lett volna más lehetősége Hannah-nak. De talán nem, nem volt senki aki Robbie-t visszatartsa. Meg persze ez az életben is így van, minden pillanatban lehetőségek sokasága áll előtted, de akkor ezt nem látod át, sokszor a pillanat törtrésze alatt kell döntened. Hiába a legjobban a happy end-et szeretem.
A könyv attól még nagyon tetszett, megszerettem Grace-t, Hannah-t, Rivertont, az atmoszférát. Kíváncsi lettem volna még többre Grace későbbi életére, Marcus apjára, hogy Ursula tudta-e, hogy Hannah-nak gyermeke született, egy csomó mindenre. Ezzel együtt így volt jó, ahogy volt.


Értékelés: 9/10

Könyv adatai: 

Szerző: Kate Morton

Magyar cím: Felszáll a köd
Eredeti cím: The House at Riverton ausztrál kiadás címe: The Shifting fog
Kiadás éve: 2007
Oldalszám: 599 oldal

Forrás: Kindle e-book

Olvastam: angolul, kb 2014. augusztus
Értékelés könyves oldalakon: Moly:  92% 306 csillagozás Goodreads: 3,92 /5
 (de a goodreads csillagfelfogása kicsit más: 1 - didn't like it=nem tetszett, 2 - it was ok= jó volt/elment, 3 - liked it = tetszett, 4 - really liked it= nagyon tetszett, 5 - it was amazing=lenyűgöző volt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!