Amanda Stevens - Graveyard Queen / Sírkertek királynője


Összességében nagyon jó és izgalmas sorozat a Graveyard Queen, igazán ár, hogy magyarul csak az első három kötet jelent meg. Emiatt sokáig azt hittem trilógia, de nem sokkal azután hogy beszereztem az elő hármat magyarul egy kedves molytárstól, felfedeztem, hogy a sorozat nem zárult le a harmadik kötetben, és angolul további három kötet jelent meg. Gy az első három kötet elolvasása után " kénytelen" voltam angolul folytatni a sorozatot. Bár nem zsánerem a horror, illetve a thriller, nem bántam meg hogy elolvastam a könyveket. Nem igazán mondanám a könyvet horrornak, annyira nem félelmetes, de egyedül olvasva este nem éppen a a legandalítóbb esti mese :) ennek ellenére éjszakába nyúlóan faltam a könyveket, muszáj volt megtudnom mi történik.

"A fiatal és titokzatos Amelia Gray sírkő-restaurátor, aki látja a szellemeket. Az élősködő kísértetek nem tudhatják meg, hogy látja őket, hiszen akkor élete is veszélybe kerül. A lány ezért elkerüli azokat az élőket, akiknek nyomában szeretteik nyughatatlan szellemei járnak.
John Devlin detektívnek brutális gyilkosságok felderítésekor lesz szüksége Amelia segítségére, ám a férfit árnyékként követi elhunyt felesége és kislánya.
A lány hiába küzd a férfi iránt érzett vonzalmával, nem hozhatja a kísértetek tudomására, hogy látja őket, sőt látja azt is, ahogy parazitaként szívják el a férfi életerejét. Azonban hiába igyekszik tartani a távolságot, a kettejük közti vonzalom elmossa a határokat e világ s a másvilág között…"

Mindegyik kötetben van egy valamennyire önálló sztori, ami Amelia aktuális munkájához, az adott temetőben felgöngyölítendő rejtélyhez kapcsolódik, ez lezárul az adott kötet végén. Amelia személyes élete, s Devlinnel való kapcsolata, illetve képességének fejlődése és elfogadása viszont legalább ennyire szerves részét képezi a történetnek, s ilyen szempontból kicsit függővégesek a történetek. Bár a goodreads-en nem voltak vele egyöntetűen megelégedve, a hatodik kötet vége ilyen téren is viszonylag kerek lezárást ad. Izgalmas, sokszor letehetetlen olvasmány, kísértetekkel és romantikával fűszerezve.

Alapvetően nem igazán érdekelnek mélyebben a sírkövek vagy a temetők, az első kötet  megjelenést követően mégis várólistás lett, s azóta is jó néhányszor a látóterembe került. Majd az idén tavasszal láttam egyik molytársunknál, hogy milyen jó áron adja együtt a három könyvet, s ezt a lehetőséget nem hagyhattam ki. Mint mondtam, nem vagyok nagy thriller rajongó, nem nagyon bírom az ijesztgetést, de ez a könyv nekem is bejött. Nem mondom, egy csomószor a frászt hozta rám, s időnként össze-össze rezzentem, ha az üres lakásban reccsent vagy csöppent valami, netán a cica motozott :) Bár talán pont bajszos kedvencem hozta mindig a megnyugvást, ha ő nem figyelt fel az adott zajra, én is nyugodtabb voltam (elvileg az állatok, a kutyák illetve a cicák is észlelik a szellemeket s egyéb természetfeletti jelenségeket. A könyvben Ameliának is lesz egy kutyája, aki mindig jelez ha valami nem oké :) )... Így természetesen ha ő is fülelt valamire amire én is felfigyeltem, s éppen egy hátborzongatós részt olvastam kicsit megfagyott az ereimben a vér, de itt, szerencsére semmi természetfeletti nem történt. A kötetek olvasása alatti napokban nem volt éppen a legjobb az alvásminőségem, s a kipihentségem, de ez inkább az éjszakába nyúló olvasásoknak köszönhető, rossz álmokat nem okozott :)
Mint írtam, nem annyira érdekelnek a sírok, de mégis olyan hangulatosak voltak  könyvek, a délvidék, a "Lowcountry", Charlston, a spanyolmohától roskadozó fák, a gyönyörű ódon temetők, a faragott angyalok.... nagyon tetszett. A temetőkről, a sírkövekről és a helyi sokféle néphitből, kicsit vodoo-ból összeálló helyi legendák is igazán érdekesek voltak. A szerelmi szál nekem nagyon tetszett, végig drukkoltam Ameliának és Devlinnek :) A krimis-szellem rejtélyes zsálak is nagyon izgalmasak voltak, mindig hozzá is tettek egy kicsit ahhoz amit Amelia örökségéről és családjáról megtudunk. Volt egy-egy kiszámítható fordulat, egy-egy kicsit inkonzekvensnek érződő szereplő, de valahogy egyik sem zavart kifejezetten, nagyobb hibát nem tudnék felróni a könyveknek. Ebben persze az is szerepet játszik, hogy az adrenalinfaktor miatt igencsak faltam az oldalakat, s mivel egyedül voltam itthon, nem merengtem sokat szellemeken és egybeken ha épp nem olvastam, mert így is épp elég volt az izgalom gyenge idegeimnek :D
De mindenképpen ajánlom olvasásra, szerintem megéri :) Tapasztalt thriller olvasóknak valószínűleg nem ennyire körömrágós azért :)
8/10

A magyar könyvek nagyon szépek egyébként, főleg az első, a zöld levelekkel, az angyallal és az extra fényes borostyánlevelekkel és girlandokkal. Igazán kár, hogy angolul sem folytatódott a sorozat ezzel a design-al, a 4-5-6 kötet már csak másfajta borítóval jelent meg, ami szerintem nem ennyire szép. Az első hármat magyarul, saját könyvből, a többit angol e-bookban olvastam. Mindenesetre igazán jó volna, ha megjelenne végig, szép borítóval magyarul a sorozat, de nem hiszem, hogy tervezik folytatni a kiadást...

1 megjegyzés:

  1. Szia! Én megkérdeztem tavaly a kiadót, és akkor azt mondták, hogy nem folytatják. Nem tudom azóta változott-e az álláspontjuk.

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!