Robert Galbraith - Cormoran Strike könyvek

Be kell valljam, kettős érzésekkel állok neki ennek az értékelésnek. Egyrészt nem tudom szó nélkül hagyni, hogy mekkora egy zseni ez a nő, hogy milyen fantasztikus, hiteles, hardboiled (mondhatom, hogy az? Azt hiszem igen) krimiket tud írni, la a kalappal. Ugyanakkor még mindig neheztelek rá Albus Severus Potter* és Aurelius Dumbledore** miatt, és a Lethal White végén található köszönetnyilvánítás nem sokat segít ezen...
"... I decided to write a large, complex novel while also working on a play, and two screenplays..." Lehet hogy nem jól gondolom, de elég nyilvánvaló következtetéseim vannak, hogy melyik színdarabot és mely forgatókönyveket írta egy időben a Halálos fehérrel.
Említett nehezményezéseim okán azt sem nehéz kideríteni, hogy szerintem melyik projekt állt közelebb akkor a szívéhez. És bár imádom a Cormoran Strike könyveket, és egészen biztos türelmetlenül várni és olvasni fogom a következő részeket is, elsőként és talán elsősorban HP fan vagyok, és így azt érzem, hogy az az univerzum, amelyik meghozta számára az elismertséget, megérdemelné a kizárólagos figyelmet, ha úgy döntött hogy folytatást szentel neki. (bár biztos volt nyomás a kiadó részéről, nem lett volna kötelező, aligha szorul rá a pénzre...)
Strike irodája alatti bár

  Na de tegyük félre a nehezteléseimet és fenntartásaimat és lássuk a CS könyveket! Most nem fogok külön írni az egyes kötetekről, így lehetnek apróbb spoilerek azoknak akik még nem olvasták a könyveket.
  Bár eleinte úgy gondoltam, hogy nem érdekelnek Rowling HP univerzumon kívül eső könyvei, de annyi jót hallottam minden eddigi Cormoran Strike részről, illetve egyébként is szerezem a krimiket hogy nem tudtam ellenállni. És milyen jól tettem hogy elolvastam a könyveket! A sorozat tagjai kicsit keményebbek a szokott cosy mystery köteteimnél, de még épp jók (értsd: nyomasztóssági és ijeszősségi szinten az én idegrendszeremnek); bár nem tagadom hogy különösen a Selyemhernyó és még inkább a Gonosz pálya sok részen kifejezetten nyomasztó volt.

  Nagyon szerettem a CS könyvek főszereplőit, és a szereplők hátterét is, Cormoran és Robin is igazán jól megírt, hiteles és szerethető karakterek, karakterfejlődésük is hiteles és átélhető. Le a kalappal az írónő előtt, hogy nő létére ilyen hiteles férfi szereplőt tudott alkotni, bár magam ez ellenkező nemet képviselem, de nőként Cormoran minden megnyilvánulása hiteles volt. Robint is megszerettem, talpraesett, szimpatikus nő, erős egyéniség de mégis nőies.
Strike kedvenc pub-ja
Spoiler:

Robin Matthew-el való kapcsolata egyszerre volt érdekes, de mégis kicsit ijesztő és nyomasztó is, azért mert néhány szituáció kicsit túlságosan is ismerős volt. Nagyon jól megírt korrajz egy kapcsolatról, sajnos Matt-ből az évek alatt egyre nagyobb p*cs lett. 

Spoiler vége.

Tehát amellett, hogy a köteteken átívelő történet, a főszereplők élettörténete is nagyon érdekesen és igazian lett megírva, a bűntények is nagyon izgalmasak és fordulatosak voltak. A legnyomasztóbb és legijesztőbb kötet a Gonosz pálya, a leghangulatosabb pedig a Halálos fehér, eddig ez a legutóbbi tetszett a legjobban.

A Tottenham Pub belseje

Valamiért nagyon szeretem az Angliában játszódó könyveket, lehet hogy azért mert sok jó angol írótól olvastam Angliában játszódó könyveket, amiben érdekes és gyönyörű tájak vannak.
Market Harborough
Robin szülővárosa Yorkshire-ben
 A sorozat révén rengeteg érdekes és szépséges londoni és más angliai helyszínnel ismerkedhettem meg, sokszor rákerestem a helyszínekre, épületekre, tetszett, hogy szinte minden helyszín valódi, a leírásokból pedig látszik hogy JKR ezeknek is utánanézett. A jó helyszínek és nem túl terjengős de érzékletes leírások is hozzáadtak a könyvekhez.
Így ismét kedvenc sorozatot avathattam, JKR pedig visszanyerte az ázsióját a szememben.
Továbbra is úgy gondolom, hogy az Átmeneti üresedés nem az én könyvem, de lehet majd egyszer az is sorra kerül.
Strike és Robin a BBC szerint
Közismert, hogy a könyvekből a BBC sorozatot is forgatott, szeretném majd azt is megnézni. Életem párja velem ellentétben nem könyvmoly, így őt majd a sorozat közös megnézésére szeretném rávenni, de most még a Peaky Blinders az esedékes darálnivalónk :) majd ha elfogy :D

Végül:
Nos, JKR most már csak azt ajánlom és kérem, hogy a harmadik és soron következő Fantastic Beasts részeket ne akkor írd amikor a következő Cormoran Strike-okat mert ahogy már írtam, nem kérdés mostanában melyik áll igazán közel a szívedhez, és szerintem ez nem vezet jóra, különösen az FB 2 konzisztenciáját illetően...
Robert Galbraith alias J. K. Rowling

* Spoiler az Elátkozott gyermekre:

hogy micsoda egy meg nem értett, nyavalygó, hisztis, depresszív kölyköt csinált ebből a jobbra érdemes karakterből. És utálom, hogy utálja Roxfortot. Szentségsértés :)
https://moly.hu/ertekelesek/3263844

** Spoiler a Grindenwald bűntetteire:

még hogy Dumbledore, na persze. Semmi értelme ennek a fordulatnak, remélem a következő részben kiderül, hogy Credence-t csak jól rászedte Grindenwald, ismét...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Nagyon örülök minden hozzászólásnak, és éppen ezért nem szeretnék semmilyen hozzászólás korlátozást bevezetni. De egy bejegyzés kapcsán kialakuló beszélgetést sokszor nehéz nyomon követni, ha már a sokadik "Névtelen" ír hozzászólást.

Ezért ha nincs goggle fiókod / open ID-d stb. kérlek: használd a megjegyzés írása mint: név/URL opciót!

AZ URL-hez bármely oldalt linkelhetsz, pl a moly.hu profilodra mutatót is!